Jak se nestát ledňáčkem

Jak se nestát ledňáčkem

Také to znáte? Novoroční předsevzetí. Přestanu kouřit, přestanu pít, zhubnu, začnu cvičit, … Hned prvního ledna vyhledáváme možnosti, kde začít cvičit, dámy objednávají nové motivační džíny minimálně o dvě velikosti menší s vidinou, že je jistě brzy obléknou. Netrpělivě vyčkávají na otevření tělocvičny a vrhají se plnit si svá předsevzetí. Ale ejhle, první týden v tělocvičně je za námi a ručička na váze se jen nepatrně zachvěla. No nic, neúspěch se musí zajíst a zapít, džíny zahrabeme hluboko do skříně a objednáme si jiné, tentokrát o velikost větší. Jak ale vytvořit z ledňáčků sportovce, kteří budou na sobě makat po celý rok a nejen v lednu? Kouzelnou hůlku rozhodně nemáme, tu držíte v ruce jen vy. Odhodlání, pevná vůle, chuť obvykle zcela radikálně změnit svůj životní styl je jen na vás. A pokud budete mít vůli, úspěch vás rozhodně nemine.

Ruku na srdce, jak dlouho vám trvalo nabrat kila nahoru? Taky to asi nepřišlo ze dne na den. Nemůžete proto chtít, že poctivě skladované tuky zmizí po týdnu cvičení. Pokud máte velkou nadváhu, začněte nejprve s pravidelnými dlouhými procházkami, postupně přidávejte tempo. Uvidíte, že se brzy začnete cítit lépe. V tělocvičně se nesnažte urvat vše rychle. Na začátek stačí zařadit 2-3 tréninky týdně, až následně zvyšovat intenzitu a frekvenci.

Proč lidé opouštějí cvičení

Nejprve je důležité rozumět, proč lidé svá předsevzetí nedodržují. Mezi hlavní překážky patří nerealistická očekávání, nedostatek plánování a přetížení informacemi.

Stanovení realistických cílů

Začněte malými, postupně dosažitelnými cíli. Místo toho, abyste si naplánovali zhubnout 10 kg za měsíc, zaměřte se na menší, ale stálé změny ve vašem životním stylu.

Plánování a diverzifikace cvičení

Vytvořte si plán, který zahrnuje různé typy cvičení – od kardio přes sílu až po flexibilitu. To pomáhá předcházet nudě a zvyšuje šance na dlouhodobý úspěch.

Trpělivost

Pamatujte, že změna přichází postupně. Být trpělivý a konzistentní je klíčem k úspěchu.

Podpora

Hledání podpory u přátel, rodiny nebo v rámci cvičebních skupin může výrazně pomoci. Sdílení cílů a úspěchů s ostatními může poskytnout dodatečnou motivaci.

Sledujte svůj pokrok

Zaznamenávejte své cvičení a oslavujte malé úspěchy.

Zdravá a pestrá strava

Strava hraje klíčovou roli v jakémkoliv zdravém životním stylu. Zde je několik tipů:

Vyváženost: Vaše strava by měla obsahovat vhodný poměr bílkovin, tuků a sacharidů.

Celozrnné Produkty: Jsou bohaté na vlákninu a pomáhají udržovat pocit sytosti.

Ovoce a Zelenina: Zdroj vitamínů, minerálů a vlákniny.

Hydratace: Dostatečný příjem vody je nezbytný pro celkové zdraví a pomáhá v metabolismu.

Nejčastější výmluvy

Nedostatek času patří mezi nejčastější výmluvy. Schválně, kolik času jste dnes strávili na sociálních sítí? Co vám ta hodina, dvě, tři daly? A co vám dá hodinka cvičení?

Únava po dlouhém dni v práci. Není lehké se zvednout a jít dělat něco pro sebe, ale právě cvičení vás napumpuje energií a vy se budete cítit skvěle.

Nedostatek motivace způsobený nízkou sebedůvěrou, nejistotou ohledně toho jak cvičit nebo pocitem, že výsledky nepřicházejí dostatečně rychle. Neohlížejte se na jiné, cvičíte pro sebe a své zdraví. Výsledky přijdou, jen je potřeba vydržet.

Počasí je častou výmluvou proč nevyrazit ven na procházku či běhat. Ale opravdu jste z cukru, aby vás deštík rozpustil? Jakmile vynecháte pravidelné cvičení jednou, vynecháte ho i příště a jste pomalu odsouzen zůstat navždy ledňáčkem.

Nejistota o tom, jaké cvičení provádět, může být velkou překážkou, zejména pro začátečníky. Vyberte si ale správného trenéra, který vám bude nápomocen do začátku.

Sportování je moc drahé. Natáhnout si tenisky a jít si ven zaběhat či na dlouhou procházku není drahé. Navíc i v Počernicích máme dostatek venkovních hřišť, kde můžete trénovat zcela zdarma.

Přeměnit novoroční předsevzetí v dlouhodobý zdravý životní styl vyžaduje trpělivost, plánování a odhodlání. Pamatujte, že každý malý krok vede k lepšímu zdraví a celkovému pocitu pohody. Mějte na paměti své cíle, buďte odhodlaní a nebojte se hledat podporu. S těmito nástroji a přístupem můžete překonat výzvu být ledňáčkem a dosáhnout svých zdravotních a fitness cílů. Držíme vám palce!

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?hl=cs&ll=50.1108000245619%2C14.610875054189139&z=14&mid=1JL7tIJ4VhLUvmfRrMByQaHOGDSvV343Q

SEZNAM SPORTOVNÍCH SPOLKŮ A SPORTOVIŠŤ

SC Xaverov Horní Počernice, fotbal
www.scxaverov.cz
Bikeranch Horní Počernice, cyklistický klub
www.bikeranch.cz
Tělovýchovná jednota SOKOL Horní Počernice:
www.sohopo.estranky.cz
 Atletická přípravka v TJ Sokol Horní Počernice www.atletikahp.cz
 Basketbal Sokol Horní Počernice, pobočný spolek www.basketbal-sokol-horni-
pocernice.cz
 Horolezectví www.hosohopo.net
 Nohejbal  tel. 777 091 273
 Sportovní gymnastika www.sohopo-gymnastika.estranky.cz
 Aerobik www.aerobik-ratiboricka.komplexis.cz
 Stolní tenis tel. 604 730 453
 Tenis www.tenishornipocernice.eu
 TRIATLON TÝM TRI-SKI www.triskihp.cz
 Volejbal Sokol Horní Počernice www.volejbalhp.unas.cz /
 Všestrannost tel. 604 486 802
Tenisový klub Horní Počernice, tenis
www.tenishornipocernice.eu
Kickbox klub Kosagym
www.kosagym.cz
Studio Salute, sportovní kurzy pro děti a dospělé
www.studiosalute.cz
Top Tennis Xaverov, tenis
www.toptennis.cz
Taneční škola Artimo, tanec
www.artimo.cz
Domov dětí a mládeže Horní Počernice
www.ddm-hp.cz
 Bojové sporty a sebeobrana
 Break dance
 Cirque du parc
 Florbal
 Mažoretky
 MTV dance
 Sportovní střelba

 Step
 Stolní tenis
 Street dance
 Taneční a pohybové hry
 Trampolínky pro děti
 Všeobecná sportovní příprava
 Zumba
Martina a Josef Ptáčkovi, bojové sporty
www.ptackovi.org
Kravmaga Faktory
www.kravmaga-faktory.cz
Kamiwaza karate
www.kamiwaza.cz
Fitness Pulse www.pulsepocernice.cz
 Posilovna
 Kruhový trénink
 Jóga
 ABS Butt Workout
 Tabata
 Power heat
 Hiit
 Kardio, Bosu
 Box
 Kruhový trénink
 Jóga

Další sportoviště:
Tělocvična TJ Sokol Horní Počernice
Pronájem například pro malou kopanou, nohejbal, volejbal, basketbal, nebo pořádání
sportovních turnajů, různých druhů cvičení, nácvik choreografie, vystoupení apod.
Antukový kurt Chvalkovická / areál TJ Sokol
Možnost využití: volejbal, nohejbal
Hřiště s travnatým povrchem Chvalkovická / / areál TJ Sokol
Možnost využití: tenis, basketbal, fotbal, trénink, cvičení atd.
Beachvolejbalové hřiště Chvalkovická / areál TJ Sokol

Venkovní hřiště pro veřejnost otevřená 24/7:
Hřiště s travnatým povrchem V Lukách
Možnost využití: pro míčové sporty
Sportovní hřiště Jeřická
Možnost využití: tenis, volejbal, nohejbal a basketbal
Sportovní hřiště Ruprechtická
Možnost využití: tenis, volejbal, nohejbal a basketbal
Sportovní hřiště Cuřinka
Možnost využití: volejbal a nohejbal
Sportovní hřiště Libošovická
Možnost využití: víceúčelové sportovní hřiště pro míčové sporty
Sportovní hřiště Ohnišťanská – Bártlova
Možnost využití: míčové hry
Sportovní hřiště ZŠ Stoliňská
Venkovní posilovna Stráně
Na konci ulice Studnická pěší stezkou nebo pěší stezkou do kopce z Ledkovské
Venkovní posilovna Libošovická
Venkovní posilovna Cuřinka
mezi ulicemi Běchorská 35 a spojkou do ul. Václavická
Venkovní posilovna v areálu hřišť Chodovická
Venkovní posilovna Ratibořická – Jívanská
Venkovní posilovna pro seniory Libošovická
FZŠ Chodovická Atletický radar
Parkurové hřiště Ohnišťanská
Boulder FZŠ Chodovická
Horolezecká stěna Park Jizbická
Běžecký ovál s fotbalovým hřištěm v areálu hřišť Chodovická
Pumptrack

Boulodrom Ratibořická – Jívanská
Ping-pong Lhotská
Ping-pong Ruprechtická

Prev INFORMACE PRO UCHAZEČE O STŘEDNÍ VZDĚLÁVÁNÍ A JEJICH ZÁKONNÉ ZÁSTUPCE PLATNÉ OD 1. 1. 2024
Next Most přes Chlumeckou doplnily protihlukové stěny