
Díky podpoře EU Šablony III. jsme žákům mohli nabídnout dva kluby, které máme 2x týdně 90 minut. „Klub ICT“ jsme nazvali robotikou. Klub je zaměřen na rozvoj myšlení a digitální gramotnosti žáků a to používáním různých robotických pomůcek, kde dochází i k základům programování. Děti učíme pracovat s robotickými pomůckami jako je Ozobot, Ziqy-Bot Woki, Blue-Bot, Bee–Bot, Sphero (to jsou šikovné koule, které se ovládají pomocí aplikace v iPadu). Máme k dispozici Lego Spike a Essencial, tam si žáci zkoušejí právě základy programování. V neposlední řadě pracujeme s pomůckou OSMO, což je iPad spojen s podstavcem a děti mohou vedle tuto aktivitu tvořit ručně, nikoliv prstíky po displeji. Velmi rádi si stavíme Boffin, což je moderní obdoba tehdejšího Merkuru. Zkoušíme i několik aplikací v iPadech, jako Safari, Catchy. V klubu Deskových her si mohou žáci vyzkoušet nejrůznější deskové hry od Člověče nezlob se až po Activity. Žáci si to velice užívají a jsou nadšení, že s takovými pomůckami mohou pracovat.
Andrea Bušová, Lenka Jedelská, učitelky